Balino | Kitap Yorumu

by - Mayıs 28, 2018

Balino | Kitap Yorumu 🐳 


“Kendi hayallerini gerçekleştirecek yolu ancak sen seçebilirsin!”

Lino, annesinin anlattığı hikâyelerle her gece bir yolculuğa çıkıyor hayal dünyasında. Hayal gücü o kadar geniş, o kadar meraklı ki Lino, “Balinalar Denizi”ne ulaşıp bir balinanın karnında olmanın hayaline kaptırıyor kendini.

Sonra bir gece… Macerası başlıyor!

Balino, hayalinin peşinden koşan tüm çocuklar için, sımsıcak bir dostluk hikâyesi.


Şimdi birini düşünün, o biri 22 yaşına kadar doğru dürüst hayal kuramamış, kurabildikleri için de çok bir çaba sarf etmemiş olsun. (O kişi ben oluyorum.)

Balino’yu okuduktan sonra durdum, düşündüm, küçükken ne hayaller kurmuştum acaba diye kendi kendime sordum. Bulamadım. Anneme sordum, belki böyle komik şeyler hayal etmişimdir de ben hatırlamıyorumdur diye. Bana dedi ki “Doktor olmak istiyordun.” 4-5 yaşındaki birinin tek hayalinin bu olmasının tabii ki geçerli bir sebebi var ama konumuz bu değil. Konu ne kadar “çocuk” olmaktan ve hayal kurmaktan uzak olmam.

Uçma hayalim yokmuş, çikolatadan bir evde yaşama hayalim yokmuş, uzaya gitme hayalim yokmuş…

Şu an 22 yaşında bile hayal kurmaktan o kadar uzağım ki. Kendime “Gerçekleşmeyeceğini bildiğin şeylerin hayalini kurma, sonra üzülürsün.” mottosunu oluşturdum. Evet, kabul ediyorum çok yanlış bir şey yapmışım ama ben de kendimi böyle koruyorum ne yapayım.

Geçen haftalarda benim aksime hayallerinin peşinden koşan biri ile tanıştım; Lino. En sevdiği şeyler arasında, köfte yemek, babasını piyano çalarken ve annesini hikaye anlatırken dinlemek var. Bir gün Lino, annesinin anlattığı bir hikayeden çok etkileniyor. Bu hikaye, bir adanın etrafında dönüp duran ve kendini yalnız hisseden bir balina hakkında. Lino da o saatten sonra bir balinanın karnında yaşamanın hayalini kuruyor. Ama bizim Lino çok aceleci, hemen hayali gerçekleşsin istiyor. Şans bu ya, o gün yağmur yağıyor ve Lino’nun yağmur damlası ile başlayıp, gözyaşı ile devam eden ve Balinalar Denizi’nde son bulan yolculuğu başlıyor 🌊

Lino’nun bu hayalini kuran başka biri daha var; kitabın yazarı. Anıl, Lino kadar şanslı değil. O hiçbir zaman bir balinanın karnında yaşamanın nasıl bir duygu olduğunu bilemeyecek ama bir çocuğun hayal kurmasına yardımcı olmanın nasıl bir duygu olduğunu bilecek. Sadece çocukların da değil, benim gibi yetişkinlerin de hayal kurmasına yardımcı olacak.

Balino, çocuklara hayal kurmayı öğreten, hayal kurmayı unutmuş yetişkinlere de hayal kurmayı hatırlatan bir kitap.

Çocukların elinden telefonları, tabletleri, bilgisayarları alıp, yerlerine kitap koyun. Size anlattıkları hayalleri geçiştirmeyin, dinleyin. Dinleyin ki hayal kurmayı bırakmasınlar.

Bana hayal kurmanın ne demek olduğunu öğreten Lino, çok teşekkürler ❤️

“Bırakın Çocuklar Hayal Kursun.”

Adı: Balino
Yazarı: Anıl Basılı
Yayınevi: Timaş Çocuk Yayınlarıı
Sayfa Sayısı: 64
Goodreads Puanı: 4.92
Format: Karton Kapak
Puanım:  

Beğenebileceğin Gönderiler

2 yorum

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Harika bi yazı, elinize sağlık.
    http://www.kitapyorumu.com/

    YanıtlaSil

Abone Ol: