Kedi Kafası | Kitap Yorumu

by - Mart 29, 2019


Kedi Kafası | Kitap Yorumu 🐱

“Kedi zekâsı hafife alınmıştır.”
Kedilerin çoğu iyi bir hayat yaşar. İyi beslenirler, şımartılırlar ve her daim ilgi odağı olmayı başarırlar. Bunu yaparken de kendileri olmaktan vazgeçmez, şahsına münhasırlıklarını korurlar.
Kedi Kafası, kedilerden öğrenebileceğimiz ve kendimiz olmaktan vazgeçmeden daha kaliteli bir hayat yaşamak için ihtiyacımız olan 60 kısa ders anlatıyor. Onlardan öğreneceklerimiz var.
Karşılarına çıkan bir fırsatı nasıl değerlendiriyorlar?
İyi bir izlenim bırakmak için ne yapıyorlar?
İkna etmekte nasıl bu kadar başarılılar?
Güçlü taraflarını nasıl kullanıyorlar?
Kedi Kafası hep dört ayakları üzerine düşen sevimli dostlarımızın “hayattaki başarılarının” sırlarını açıklıyor.
60 dersle her şeyi halledeceksiniz!

Hadi yorumuma bir itiraf ile başlayayım, daha önce hiçbir kediyi fiziksel olarak sevmedim 🙊 Kediler ile ilişkimiz hep uzaktan oldu. Ama maalesef bir kediyi “dokunarak” sevmedim.

Buradan da anlaşılacağı üzere kitabı okumadan önce kediler hakkında bir fikre sahip değildim. “Nankör” diyorlardı, “Keyfine göre davranır, eğitilemez.” diyorlardı falan ama neye dayanarak söylediklerini bilmiyordum. Kitabı okuduktan sonra bu söylentilerin sebeplerini anladım. Hatta bunlarda ders çıkardım.

Kitap, kedilerin hâl ve hareketlerinden öğrenip hayatımıza geçirmemiz gereken 60 bilgiyi bize çok tatlı ve eğlenceli bir şekilde aktarıyor. Normalde bu tarz kişisel gelişim kitapları sıkıcı olur ama burada kaynak bir kedi olunca işler çok ilginçleşiyor. Bu yüzden bana kitabın fikri çok orijinal geldi. Benim gibi “Ya ben pek kişisel gelişim okuyamıyorum.” diyenlere tavsiye ederim. Hele kedi sahiplerine, çok sevenlere kesinlikle tavsiye ediyorum.

Kitapta yer alan kedilerin yaptığı ve bizim de ders olarak çıkarmamız gereken 60 dersin tamamını size anlatmayı çok isterdim ama bu pek mümkün değil. O yüzden sadece iki tanesini aklınızda bir fikir oluşması için kısaca anlatayım:

Dostluk: Kediler dostluğunu size kucağınıza çıkarak ya da kapıda karşılayarak gösterir. Biz de çevremizdekilere dostluk göstererek, birilerine dokunarak hayatımızı daha çok zenginleştiririz.

-

Farkındalık: Zor zamanlar geçirdiğinizde kediniz hislerinizi anlayarak yanınıza gelip sessizce oturabilir. Eğer bir tanıdığınız kendini iyi hissetmiyorsa veya mutsuzsa ona yardım edin ya da yardım için hazır olduğunuzu hissettirin. Fark edin ve anlayışlı davranın.

Adı: Kedi Kafası
Orijinal Adı: Cat Wisdom
Yazarı: Neil Somerville
Yayınevi: Portakal Kitap
Çevirmeni: Zehra Onat
Sayfa Sayısı: 136
Goodreads Puanı: 4.00
Format: Karton Kapak
Puanım:  

Beğenebileceğin Gönderiler

0 yorum

Abone Ol: