Bir Yudum Su | Kitap Yorumu

by - Mart 11, 2018


Bir Yudum Su | Kitap Yorumu


On yedi yaşındaki Lynn, su kaynaklarının hayati önem taşıdığı kuraklık sonrası bir dünyada annesiyle birlikte yaşamaktadır. O ve annesi, tüm hayatlarını bu çetin dünyada en önemli varlıkları olan göletlerini korumaya adamışlardır. Fakat böyle bir su kaynağı, sayısız tehlikeyi üzerlerine çekecektir. Ufukta beliren dumansa yalnızca tek bir şeyin habercisi olabilir: Yabancılar.


Çok geçmeden tüm hayatı altüst olan Lynn, annesinin her daim öğütlediği gibi insanlara güvenmemeye devam edebilecek midir? Yoksa hiç beklemediği birinden gelen yardım eli, ona bilmediği bir dünyanın kapısını mı aralayacaktır?



Bir Yudum Su, su kaynaklarının azaldığı bir dünyada hayatta kalma hikayesi. Yarın bile karşımıza çıkabilecek, gerçekleşmesi mümkün olabilecek bu olayı okumak, sizi gerçeklerle yüzleşmenize neden olacak. Öyle ki bir damla suyun bile boşa akmaması için uğraşacaksınız.

Bir yudum su için birbirlerini öldürmeyi göze almış bir dünya düşünün. Ve bu dünyada medeniyetten uzakta (ne kadar medeniyet olduğu tartışılır) yaşan bir anne ve kızını da düşünün.

17 yaşındaki Lynn ve annesinin yaşadığı evin yanında, yaşamlarını sağlayan bir gölet var. Gölet olmasından dolayı hem şanslılar hem de şanssızlar. Gölet, herkesin sahip olmak istediği bir şey ve bu yüzden Lynn ve annesi 7/24 sırayla nöbet tutuyorlar. Lynn yaşamı boyunca annesinden başka biri ile ne konuşmuş ne arkadaş olmuş. Hayatlarında ikisinden başka biri yok.
Lynn, annesi tarafından soğukkanlı, göletleri için her şeyi yapabilecek biri olarak yetiştiriliyor. Annesinin öğrettiği en önemli şey ise “kimseye güvenme”. Lynn, ilk kez dokuz yaşındayken göletlerini korumak için birini öldürüyor. Annesi ile görev paylaşımı yapıp sistemli olarak her günlerini göletteki suyu temizleyerek ya da hayvan avlayarak geçiriyorlar.

Bir gün hayatı alt üst olan Lynn, annesinden öğrendiği bütün bildiklerini unutturacak şeyler yaşamaya başlayacak. Göletine yaklaşan bir sineği bile vuran kız, annesinden başka birisine sevgi gösterebilecek mi dersiniz?

Lynn, kitap boyunca ruhsal bir değişime uğruyor. Bana göre bu değişim çok hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Çok gerçekçi bulamadım. O kimseye güvenmeyen, daha önce annesinden başka birine selam bile vermeyen insan nasıl olur da çok kısa sürede değişebilir anlamıyor. Kitapta sevmediğim tek şey buydu. Bir de kitabın sonlarına doğru o kadar duygusuz davrandı ki, “Hani değişmiştin sen?” diyorsunuz. Kısaca ben Lynn’ı sevemedim, çok tutarsızdı.

Diğer karakterlerden sevdiğim birkaç kişi oldu ama isim veremem çünkü “çok fazla bilgi” edinmiş olursunuz. Arka kapak tam bir sır küpü, ben de buna sadık kalacağım.

Dünyanın sonunu konu alan distopyaları okumayı seviyorsanız size kesinlikle tavsiye ederim.


Adı: Bir Yudum Su
Orijinal Adı: Not A Drop To Drink
Yazarı: Miny McGinnis
Yayınevi: Novella Dinamik
Çevirmeni: Zehra Uzun
Sayfa Sayısı: 316
Goodreads Puanı: 3.82
Format: Ciltli
Puanım:  

Beğenebileceğin Gönderiler

0 yorum

Abone Ol: