Ceylan | KİTAP YORUMU

by - Haziran 17, 2016


Adı: Ceylan
Yazarı: Zeynep Saraç
Yayınevi: Arunas Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 488
Goodreads Puanı: 4
Format: Citli
Puanım: ♥♥

"Demek pembe laleleri seviyorsun? Bunu öğrendiğim iyi oldu." 

Bu cümleleri, birçok kızın hayalini süsleyen, zengin, yakışıklı ve reddedilemez Çağrı Mert Karahanlı'nın ağzından yalandan da olsa duyabilmek neredeyse imkânsızdı. Ama Çağrı, daha önce birlikte olduğu kızların hiçbirine benzemeyen Ceylan'a çoktan söyledi bile. Ceylan ise ukala, sinir bozucu ve laf anlamaz diye nitelendirdiği Çağrı'yı gözü kapalı reddetti. Hem de onun inkâr edemediği çekiciliği ve karşı koymakta zorlandığı harika gülümsemesine rağmen... 
Sizce, babaannesinin dizinin dibinden bir adım bile ayrılamayan Ceylan'ın aklında neler var? Oysa ne istediğini çok iyi bilen(!) Ceylan'ın hayatı, bambaşka sebepler yüzünden, bu aralar gerçek anlamda bir kâbusa dönmek üzere. Peki, hazır beyaz atlı prens de kulenin önüne, onu almaya gelmişken Ceylan neden saçlarını ona uzatmadı? Yoksa bambaşka düşünceleri ve masum planları mı vardı?

Bir dakika!

Onun masum planlarına karşın kader de ağlarını örüyor olmasın! Hem de onları, hiç kimsenin ummadığı ve beklemediği olaylarla sarmalayarak...


Ceylan çok zengin bir ailenin kızı. Bu aile (nereli olduğunu bilmiyorum çünkü kitapta hiç adı geçmiyor) törelere bağlı bir aile. Bunların töresinde kızlar 18'ini geçince evlenmesi gerekiyor. Ceylan okuduğu için ve babaannesinin desteği ile 23 (galiba) yaşına kadar evlenmiyor.Bu arada Ceylan istemediği bir adamla evlenmek istemiyor ve ailesinden gizli gizli yürüttüğü ilişkisinin evliliğe taşınmasını istiyor. Ceylan, sevgilisi Kerem'in çalıştığı şirkette staj yapmaya başlıyor. Bu staj bitiminde de evlenmesi gerekiyor artık. Ceylan'ın ailesinin çok sıkı kurallarının olduğu "Kadın kısmının sözü geçmez." diyen bir aile olduğunu söylememe gerek yok herhalde. Özgürlüğü kısıtlanan Ceylan, bari evleneceği adamı kendisi seçmek istiyor. Tabii ailesinin haberi olmadan. Kerem'i iş yerinde ziyaret ettiği ilk gün karşısına Çağrı Mert yani şirketin sahibi çıkıyor. Çağrı Mert, Ceylan'dan uzun süredir hoşlanıyor. Aralarında bir atışma başlıyor ilk karşılaşmadan. Bundan sonrasını tahmin edebilirsiniz herhalde.


Öncelikle kitabın benim tarzım olmadığını söyleyeyim. Kitaba başlarken "Bu tarz kitapları artık çok görüyoruz." demiştim ve kitap beni hiç şaşırtmadı. Beklediğim gibi "klişe" bir kitaptı.Olayların bu kadar tahmin edilebilir olması beni çok sıktı. Kitabı bitirmeden de size sonunu rahatlıkla söyleyebilirdim. Yazarın dilini de çok basit buldum açıkçası. Ben, Ceylan'ın "Güçlü Kadın" imajını koruyabildiğini düşünmüyorum. En rahatsız olduğum konu ise her şeyin çok çabuk olması. Yazar resmen "sadede gelelim" diyerek her şeyi rayına sokmuş. Kitabın yazarına saygı duyuyorum, sonuçta emek var. Ama dediğim gibi benim tarzım değildi, beğenemedim.




Beğenebileceğin Gönderiler

0 yorum

Abone Ol: