Bookstagram ile ilgili Sık Sorulan Sorular

by - Haziran 25, 2016


Bana ve daha bir çok “Bookstagram” hesabına sıkça sorulan soruları bu yazımda cevaplayayım dedim. Aklıma soru geldikçe bu yazıyı güncellerim. Zaman bulursam bunun hakkında video da çekeceğim.
Umarım işinize yarar bir yazı olmuştur.

1) Hesabımı yeni açtım, ne tavsiye edersin, nasıl büyüyebilirim?

İlk tavsiyem, bir anda büyüyeceğinizi düşünmeyin. Büyümek, emek isteyen bir şey. Ve tabii ki zaman alan bir şey. 

İlk açtığınızda sizi takip eden kimse olmayabilir, üzülmeyin. Siz, bookstagram hesaplarını takip etmeye devam edin. Bu şekilde isminiz artık aşina gelecek ve sizi takip etmeye başlayacaklar.

Etkinliklere katılın. Mesela #mavivekitap etkinliğine etiketleyeceğiniz kişiler gelip sizin hesabınıza bakacak ve beğenirlerse takip edecekler. Tabii durduk yere, hiçbir etkinlik yokken birilerini etiketlemeyin.

Aktif olun. Her gün fotoğraf paylaşmaya çalışın.

Hashtag kullanın. Kitap fotoğrafınızın altına alakasız hashtagler kullanmayın tabii.

Yorumlarınıza özen gösterin. “Kitabı çok sevdim, alın okuyun.” yazıp kestirip atmayın. Nedenlerini yazın, konusunu yazın.

Fotoğraflarınıza önem gösterin. Size “Fotoğraflar önemli değil, yorum önemli.” diyenler olacak. Bu görüşe katılmıyorum. Instagram, fotoğraf paylaşımı yapılan, bu amaç üzerine kurulan bir platform. Herkesin ilk gördüğü şey fotoğraflarınız. Bu yüzden elinizden geldiği şekilde düzgün çekmeye çalışın. Sanırım tavsiyelerim bu kadardı.

2) Hangi sitelerden kitap almak güvenli? En ucuz site hangisi? Kapıda ödeme olan siteler var mı?

Buraya yazacağım siteler, kullandığım ve memnun kaldığım, güvenirliğinden hiç şüphe etmediğim sitelerdir. En ucuz site diye bir şey söyleyemem. A kitabı X sitesinde ucuzken, Y sitesinde pahalı olabiliyor ama B kitabı X sitesinde pahalıyken, Y sitesinde ucuz olabiliyor. Yani bu değişken bir şey. Kitap alırken karşılaştırma yapacaksınız yani.



3) Yayınevlerin size nasıl kitap geliyor? Bana neden gelmiyor? Ne yapmam lazım?


Bu soruya kendi açımdan cevap vereceğim. Diğer hesaplarının ne yaptığını bilmiyorum. Bana yayınevleri ulaşıyor, Instagram’dan mesaj atıyorlar. “X kitabını size yollasak okuyup yorumlar mısınız?” diye. Bu şekilde onlara adresimi veriyorum ve bir daha kitap yollama durumlarında haber vermeden direkt yolluyor. Yani yayınevlerine gidip “Bana Y kitabını yollayabilir misiniz?” deyip, kitap almıyorum. Birkaç ay önce bir arkadaşımın gazıyla bir yayınevine mesaj atmıştım bu tarz ve bana olumsuz cevap vermişlerdi. Bu olaydan sonra bir daha yayınevlerinden gidip kitap istemeye sıcak bakmadım.

Size yayınevlerinin kitap yollayabilmesi için iyi bir takipçi sayınız olmalı. Yayınevleri ilk buna bakıyor. Blogunu ve Youtube hesabınız varsa da size kitap yollama ihtimalleri artıyor.

Eğer sizi onlar bulamıyorsa, kendi hesabınızın iyi olduğunu düşünüyorsanız yayınevlerine mesaj atabilirsiniz. Ama lütfen yayınevlerinin her fotoğrafına “DM’ye bakar mısınız :)” yazmayın. Gerçekten çok itici bir durum.

Beğenebileceğin Gönderiler

3 yorum

  1. Herzamanki gibi yine çok güzel yazmışsın. ♡♡♡

    YanıtlaSil
  2. Herzamanki gibi yine çok güzel yazmışsın. ♡♡♡

    YanıtlaSil
  3. Çok yararlı oldu, teşekkür ediyorum kendi adıma.^^

    YanıtlaSil

Abone Ol: