İkinci Şans | KİTAP YORUMU

by - Haziran 17, 2016


İkinci Şans | KİTAP YORUMU


En ölümcül virüs bile umut ve aşk karşısında yenik düşer. Çünkü ikinci şanslar bunu gerektirir.Derslerinde son derece başarılı olan Lane, on yedi yaşına geldiğinde kendini, tedavi edilemeyen tüberkülozdan mustarip halde, Latham Yurdu sanatoryumundaki gençlerin arasında bulur. Yarı hastane yarı yatılı okul olan Latham, katı kurallar ve kafa karıştırıcı uygulamalarla doludur; öğrencilerin kahvaltıyı kaçırınca ceza almaları, Fransızca dersinden çakmalarından daha kolaydır.
Lane çocukluğundan tanıdığı utangaç ve yalnız Sadie'yle Latham'da karşılaştığında, belalı bir arkadaş grubuna katılmış olan genç kızın esprili, korkusuz ve son derece ilgi çekici bir karaktere büründüğünü şaşkınlıkla fark eder. Zaman geçtikçe Lane de Sadie'nin grubunun bir parçası haline gelir. İki genç sonunda hastalıklarının aslında sadece bir başlangıç olduğunu; hastalığın insanın gerçek kişiliğini belirlemediğini ve aşkın, onun ilacı olduğunu keşfedecektir.

Yoruma nereden başlayacağımı bilemiyorum. Direkt beğenip beğenmediğimden bahsedeyim.Kitabı gerçekten beğendim. Bu sıralar okuduğum kitaplardan farklı bir konusu vardı ve iyi bir zamanımda okuduğum için beğendim. Bu kitabı buralarda okuyanı çok görmedim. Sanırım Fangirl daha ağır bastı herkes onu okudu ama bence bu kitabın birazcık hakkı yenildi.

Goodreads'ta "The Fault in Our Alaska" diye bir yorum görünce biraz çekindim ama açıkçası Alaska'nın Peşinde'den bin kat daha güzeldi. Benzer bir taraf da bulamadım zaten. Bu yorumu yapan kişinin bakış açısını da beğenemedim, neyse.Kitabın dili güzeldi, akıcıydı, yazarın verdiği mesajı hiç zorlanmadan anlayabiliyorsunuz. Karakterlerin hepsini sevdim, o arkadaş ortamına bayıldım. Sankii birazcık duygu eksikliği vardı ama çok da önemli değildi bence. Salya sümük ağlamadan da hisler bana geçti.

Adı: İkinci Şans
Orijinal Adı: Extraordinary Means
Yazarı: Robyn Schneider
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Çevirmeni: Özge Nur Küskün
Sayfa Sayısı: 336
Goodreads Puanı: 4.01
Format: Citli
Puanım:

Beğenebileceğin Gönderiler

0 yorum

Abone Ol: