Biz, Ölümlüler - Patrick Ness | KİTAP YORUMU

by - Nisan 22, 2017

Biz, Ölümlüler | Kitap Yorumu


Ya Seçilmiş Kişi değilseniz?
Ya zombilerle, ruh emici hayaletlerle ya da o mavi parlak gözlü, ölüm getiren, yeni çıkan şey her ne ise onunla savaşması gereken kişi değilseniz?
Ya sadece liseden mezun olmak, baloya gitmek ve birileri okulu tekrar havaya uçurmadan Henna'ya çıkma teklifi etmek isteyen Mickey gibiyseniz?
Çünkü bazen her hafta bir yenisi yaşanan krizlerden daha büyük sorunlar da vardır ve bazen sıradan hayatınızdaki sıradışı şeyleri keşfetmeniz gerekir.
Dağ aslanları en yakın arkadaşınıza tapıyor olsa bile.
Ödüllü yazar Patrick Ness'in bu cesur romanı bize, olağandışılığın farklı şekillerde karşımıza çıkabileceğini hatırlatıyor.

Patrick Ness'ten okuduğum ilk kitaptı. Açıkçası konusunu okumamıştım. Zaten genel olarak ben kitapların konularını çok okumam 😬 Ama ben türünden de bi habermişim resmen. Tamamen genç-yetişkin bekliyordum ama fantastikmiş de. Biraz ona şaşırdım.


Daha önce hiç bu tarz kitap okumadım. Hangi tarz derseniz eğer, arkada fantastik olaylar gerçekleşirken bize üstün körü anlatılıyor ve ana konu bu olmuyor. Genelde fantastik kısımlar kitabın ana konusu olur ama bu kitapta öyle değildi.

Kitabı genel olarak sevdim, Patrick'e başlamak için bu kitaptan mı başlanmalı ondan emin değilim işte. Genel olarak bu kitabı, Patrick Ness okuyanlar diğer kitaplarına göre vasat bulmuşlar. Ama ben diğer kitapları bilmediğim için ben sevdim.

Mickey, liseden mezun olup üniversiteye gitmesine haftalar kala, en yakın arkadaşları ile daha fazla vakit geçirmek istiyor. Ablası Mel, en yakın arkadaşı Jared -ki Jared bir kedi tanrısı- ve on iki yaşından beri aşık olduğu ama bir türlü açılamadışı Henna, hepsi farklı üniversitelere gidecekler. Mickey, bu sayılı günlerde en azından Henna'ya aşkını itiraf etmek istiyor. Bu sırada indie çocuklar tek tek ölmeye başlıyor. Mavi parlak gözlü adamlar, zombi geyikler ortaya çıkıyor. Bunlarla başa çıkmak da her zamanki gibi indie çocuklara düşüyor.

Mickey ve Mel'in, Jared'ın ve Henna'nın yaşadığı sıkıntılar o kadar gerçekti ki. Bizden biriydiler. En sevdiğim kısım da bu oldu Fantastik, genç-yetişkin sevenlere bu kitabı öneriyorum, bence okuyunca pişman olmayacaksınız


Adı: Biz, Ölümlüler
Orijinal Adı: The Rest of Us Just Live Here
Yazarı: Patrick Ness
Yayınevi: Yabancı Yayınları

Çevirmeni: Berke Kılıç

Sayfa Sayısı: 264
Goodreads Puanı: 3.77
Format: Ciltli
Puanım: ♥ ♥ ♥ ♥


Beğenebileceğin Gönderiler

0 yorum

Abone Ol: